تسمه تایمینگ صنعتی پلی اورتان-همه چیز درباره تسمه های PU

تسمه تایمینگ صنعتی پلی اورتان-همه چیز درباره تسمه های PU

دنیای صنعت طاها  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 186

تسمه های صنعتی پلی اورتان یا تسمه استخوانی از مهمترین دسته تسمه های صنعتی می باشند که مشابه تسمه های PVC نیز هستند و از نظر شکل ظاهری، نحوه اتصال و حتی نوع کارکرد یکسان می باشند. تفاوت در شدت استحکام و مقاومت آن هاست. برای مثال مقاومت تسمه های PU در دمای پایین، محیط‌های چرب، محیط نمکی، مواد شیمیایی و... از تسمه‌های PVC بیشتر است. دلیل این مقاومت پل اورتان به کار رقته در تسمه و مقاومت سطح آن در مقابل محیط های ذکر شده افزایش یافته است. از این تسمه برای حمل مواد در سربالایی نیز استفاده می‌شود.

تسمه های صنعتی پلی اورتان یا تسمه استخوانی از مهمترین دسته تسمه های صنعتی می باشند که مشابه تسمه های PVC نیز هستند و از نظر شکل ظاهری، نحوه اتصال و حتی نوع کارکرد یکسان می باشند. تفاوت در شدت استحکام و مقاومت آن هاست. برای مثال مقاومت تسمه های PU در دمای پایین، محیط‌های چرب، محیط نمکی، مواد شیمیایی و... از تسمه‌های PVC بیشتر است. دلیل این مقاومت پل اورتان به کار رقته در تسمه و مقاومت سطح آن در مقابل محیط های ذکر شده افزایش یافته است. از این تسمه برای حمل مواد در سربالایی نیز استفاده می‌شود.

تسمه پلی اورتان در اشکال مختلف؛ معمولی A, B, C ، روکش گریپ و روکش تاج مانند و بدون روکش تولید شده و بسته به کاربری و نوع صنعت از میان انواع آن انتخاب و استفاده می‌شود.

تسمه نقاله پی یو را با نام تسمه نقاله مواد غذایی نیز می‌شناسند و عمدتا در کارخانجات آرایشی-بهداشتی و صنایع غذایی جهت جابه‌جایی غلات، قلع، دانه‌های بسته‌بندی، تنقلات، میوه و سبزیجات فرآوری شده، مرغ و گوشت و...

ویژگی‌های تسمه‌های PU

·         مقاوم در برابر سایش

·         کارا در دمای 25 تا 80 سانتی گراد

·         کارا در دمای 110 سانتی گراد در بازه زمانی کوتاه

·         مقاوم در محیط چرب (روغن، گریس)

·         ابعاد متنوع

·         ضخامت بین 0.3 تا 4 میلی متر

·         مقاومت بالا در برابر شرایط قلیایی و اسیدی

·         مقاوم در برابر سایش

کاربرد تسمه نوار نقاله  PU

بالاتر ذکر شد که به خاطر وجود پی یو در ترکیبات تسمه و خصوصیات این نوع از تسمه، کاربرد زیادی در صنعت غذایی دارد؛ اما از آنجایی که به طور کل تسمه پر مصرفی است در صنایع زیر نیز کاربرد دارد:

·         صنایع بهداشتی

·         صنایع شیمیایی

·         صنایع دارویی

·         صنایع پتروشیمی

·         صنایع فولاد

·         پالایشگاه

·         سیمان

·         نوار نقاله

·         صنایع غذایی

 جهت تهیه تسمه تایمینگ پلی اورتان و اطلاع از قیمت‌ها از دنیای صنعت طاها می توانید با خط ثابت 02133901712 تماس گرفته و یا به پلتفرم‌های مجازی شماره 09101645918 پیام دهید.

 

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر