کاربرد رولیک و روش نگهداری آن

کاربرد رولیک و روش نگهداری آن

دنیای صنعت طاها  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 24

رولیک  از لحاظ شکل ظاهری شبیه به غلطک است، با این تفاوت که کار آن از غلطک سبکتر است. رولارها در دو نوع ثابت و غیر ثابت در بازار وجود دارند.

کاربرد رولیک و روش نگهداری آن

رولار در هنگام خرید معمولا به صورت جفت هستند، که در ابتدا و پایان محور قرار می گیرند.

نوار نقاله رولار وسیله ای است که وظیفه آن حمل و نقل کالاهای کلوخه، فله و تکه ای از مواد است. امروزه از این تکنیک در بسیاری از صنایع از جمله معدن استفاده می شود. ویژگی اصلی نوار نقاله مبتنی بر تداوم عملکرد آن است که به طور قابل توجهی الزامات برای قابلیت اطمینان مجموعه را افزایش می دهد. در این صورت خرابی هر قطعه حیاتی می تواند منجر به از کار افتادن نوار نقاله و توقف کل فرآیند تولید شود. یکی از این قطعات غلتک نوار نقاله است.

رولیک یا غلتک های نوار نقاله دارای طراحی پایدار، عملکرد قابل اعتماد هستند و نگهداری آنها آسان است. جدا کردن، تعویض و روغن کاری غلتک آسان است. این غلتک ها از مهر و موم و یاتاقان های لابیرنتی با سپر استفاده می کنند. غلتک دارای یک دیواره فلزی به ضخامت 4 میلی متر است.

رولیک و غلطک جفتی

ضرورت غلتک نوار نقاله رولیک

غلتک های نوار نقاله در قطرهای مختلف (76، 89، 102 میلی متر و غیره) وجود دارند و برای حفظ تسمه در موقعیتی که برای حمل و نقل مشخص شده است، ضروری هستند. به طور کلی، آنها تنها یک عملکرد تضمین حرکت طبیعی محموله با حذف افتادگی عنصر کار (تسمه) و مرکزیت آن در امتداد محور نوار نقاله را انجام می دهند. تعداد این رولار ها در یک نوار نقاله می تواند صدها باشد، بنابراین غلطک های نوار نقاله باید در شرایط فنی بسیارعالی عمل کنند.

 

کاربرد رولیک نوار نقاله

غلتک های نوار نقاله را می توان در سخت ترین شرایط استفاده کرد: معادن زیرزمینی، معادن زغال سنگ، از جمله موارد خطرناک ناشی از گرد و غبار، گاز و .... بنابراین کیفیت این محصولات باید بی عیب و نقص باشد، در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار جدی در عملکرد آنها ایجاد شود.

ساختار غلطک نوار نقاله

رولیک وغلتک نوار نقاله واحدهایی هستند که از چندین قسمت تشکیل شده‌اند که هر کدام عملکرد خاصی را انجام می‌دهند. عناصر اصلی

طراحی غلتکی عبارتند از:

·         شفت ساخته شده از چوب گرد نورد گرم

·         پوسته ساخته شده از لوله فولادی

·         محفظه بلبرینگ مهر یا ریخته گری

·         یاتاقان شعاعی

·         حلقه نگهدارنده (مواد - فولاد 65 گرم)

·         مهر و موم لابیرنت پلی پروپیلن

·         پوشش محافظ

ساختار رولیک

قطعات اصلی غلطک رولر(رولیک)

معمولا قطعات آن ها مشترک هستند که از بدنه، شفت سراسری، درپوش های سر و ته و بلبرینگ تشکیل می شوند.

غلطک رولر نوار نقاله

مهمترین بخش غلتک نوار نقاله یاتاقان ها هستند. برای اطمینان از عملکرد بی وقفه نوار نقاله، یاتاقان های شعاعی با قابلیت اطمینان افزایش یافته استفاده می شود. برای اطمینان از محکم بودن سازه، واحدهای بلبرینگ توسط مهر و موم و گریس دو طرفه لابیرنت محافظت می شوند. این امر نیاز به تعمیر و نگهداری واحد را در تمام طول عمر آن حذف می کند، که به معنای افزودن مداوم روان کننده جدید است. این بسیار راحت است، زیرا اغلب امکان سرویس دهی کامل رولبرینگ وجود ندارد.

غلتک های نوار نقاله به طور مداوم بارهای سنگین را تحمل می کنند، بنابراین بدنه آنها از یک ترکیب پلیمری ساخته شده است که مجهز به یک پرکننده تقویت شده و مقاوم در برابر سایش است. تکنولوژی و ترکیب این ماده توسط سازنده مخفی نگه داشته می شود.

ساخت بدنه با گرمایش ویژه متوالی آن تا دمای نرم شدن ترکیب همراه است و پس از آن در قالب مخصوص، قالب گیری می شود. این روش شامل ایجاد همزمان سطح کار غلتک و نصب سوراخ برای یاتاقان شعاعی با فشار دادن است. در این مورد، غلتک‌های نوار نقاله دارای یک مزیت جدی هستند، و آن اطمینان از تراز بودن است، که همراه با خواص عالی پلیمر، بارهای دینامیکی روی یاتاقان‌ها را کاهش می‌دهد و احتمال گیر کردن غلتک را به حداقل می‌رساند.

برای محافظت از غلتک های نوار نقاله از گرد و غبار، خاک و آسیب های مکانیکی، طراحی شامل یک پوشش مخصوص است.

 

مزایای غلطک نوار نقاله

در صورت نیاز به خرید غلطک نوار نقاله، مصرف کننده با یک وظیفه جدی روبرو می شود - پیدا کردن یک تامین کننده مسئول. یک راه حل عالی برای مسئله تامین، همکاری با شرکت دنیای صنعت طاها است. مجموعه ما می تواند انواع غلتک ها را بدون توجه به محل استفاده و مسافت ارائه دهد. ما استفاده از تجهیزات نوآورانه و فناوری های مدرن کیفیت بی عیب و نقص محصول را تضمین می کنیم. علاوه بر این، از قیمت مقرون به صرفه غلطک های نوار نقاله شگفت زده خواهید شد.

خرید رولیک

می توانید تسمه های صنعتی و غلتک های نوار نقاله در اندازه های مختلف را با قیمت مقرون به صرفه در دنیای صنعت طاها خریداری کنید.

جهت استعلام قیمت  رولیک نوار نقاله در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر