تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ کدام است؟

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ کدام است؟

دنیای صنعت طاها  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 76

میخواهیم بدانیم تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ کدام است؟ رولبرینگ ها از بلبرینگ ها مقاوم ترند. در کاربردهایی که باید بارهای زیادی حمل شود، مانند تسمه نقاله که در آن غلتک ها باید بارهای شعاعی بزرگ را حمل کنند، استفاده می شود

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ کدام است؟

پاسخ به این سوال که کدام زولبرییتگ بهتر است یا بلبرینگ؟ بسیار ساده است. این مسئله به ویژگی های طراحی و میزان بار اعمال شده به واحد ماشین یا تجهیزات بستگی دارد.

جهت انتخاب بلبرینگ یا رولبرینگ چه نکاتی حائز اهمیت است؟

هنگام انتخاب یک بلبرینگ، تعیین مقدار و ماهیت بار اعمال شده، ارزیابی شرایط عملیاتی تجهیزات، مشخصات نصب آن، وجود یا احتمال ناهماهنگی و سایر عوامل مؤثر بر عملکرد محصول ضروری است.

تفاوت های اصلی و توصیه هایی برای انتخاب انواع بلبرینگ و رولبرینگ

یکی از پرکاربردترین آن ها، بلبرینگ های شعاعی تک ردیفی است که قادر به تحمل بارهای محوری و شعاعی هستند. با سرعت بالا تحت بارهای شدید مشخص می شود. توانایی جلوگیری از جابجایی شفت در دو جهت اصلی - شعاعی و کمی محوری را دارد. بلبرینگ های تماس زاویه ای در برابر بارهای محوری حساس تر هستند.

یلبرینگ چیست؟ ویژگی های بلبرینگ کدام است؟

 

اگر می خواهید بدانید بلبرینگ چیست؟ باید بگوییم یک غلطک استوانه ای است که از ویژگی های آن ، مقاومت بالا در برابر بارهای شعاعی و حداقل مقاومت در برابر بارهای محوری است. از نظر سرعت نسبت به توپی ها کم نیستند، اما نیاز به دقت بالاتری در محورها دارند. رولبرینگ های مخروطی به دلیل شکل مخروطی عناصر نورد و قرار گرفتن آنها در یک زاویه معین نسبت به محور چرخش در برابر بارهای محوری مقاومت بیشتری دارند.

 ویژگی های بلبرینگ

توصیه های اساسی برای انتخاب بلبرینگ و رولبرینگ

بیایید ببینیم که کدام بلبرینگ بهتر است؟عمر رولبرینگ بیشتر است یا بلبرینگ

·         برای قطر شفت کوچک و بارهای سبک، معمولاً از بلبرینگ های توپی استفاده می شود.

·         برای بارهای بزرگ، از یاتاقان های غلتکی با استحکام بیشتر استفاده می شود.

·         برای بارهای عمدتاً محوری، بهترین گزینه، بلبرینگ های رانش توپ یا رولبرینگ های کروی است.

·         برای بارهای شعاعی قابل توجه، بهترین گزینه یک غلتک استوانه ای بدون فلنج یا یک غلتک سوزنی خواهد بود.

·         برای بارهای محوری بالا، یاتاقان رانش مناسب ترین گزینه است.

·         برای حمل بار در یک جهت، یک بلبرینگ تک استفاده می شود.

·         برای بارهای متناوب در هر دو جهت، یک بلبرینگ دوبل مناسب است.

·         برای بارهای ترکیبی، از رولبرینگ های مخروطی استفاده می شود.

در صورت خطاهای تکنولوژیکی، به عنوان مثال، ناهماهنگی شفت و محفظه، از بلبرینگ های کروی استفاده می شود که طراحی آنها امکان صاف کردن خطاهای واحدها را فراهم می کند.

انتخاب بلبرینگ یا رولبرینگ

هنگام انتخاب بلبرینگ یا رولبرینگ، همیشه توجه به ویژگی های طراحی و نوع بار مورد انتظار روی واحد ماشین یا کل تجهیزات بسیار مهم است. از این گذشته، بهره وری کل فرآیند کار به طور مستقیم به این عامل بستگی دارد. یک محصول نادرست انتخاب شده تأثیر منفی بر عملکرد تجهیزات دارد و همچنین می تواند عامل اصلی خرابی تجهیزات باشد.

 

ویژگی های متمایز رولبرینگ ها

بلبرینگ در بسیاری از صنایع استفاده می شود. بلبرینگ های شعاعی تک ردیفه که به راحتی نیروهای شعاعی و محوری را جذب می کنند، تقاضای ویژه ای دارند. آنها با سرعت بالا در شرایط بار سنگین مشخص می شوند. همچنین می توانند از تغییر موقعیت شفت در دو جهت جلوگیری کنند:

- شعاعی

- حداقل محوری

بلبرینگ های تماس زاویه ای بیشتر در برابر نیروهای محوری حساس هستند.

تفاوت بین یک غلتک استوانه ای در عناصر نورد است که مقاومت بیشتری در برابر بارهای محوری و شعاعی دارند. از نظر سرعت، تقریباً با یکدیگر برابری می کنند. با این حال، هنگام نصب به دقت خاصی نیاز دارند.

توصیه هایی برای خرید صحیح

برای انتخاب محصول مناسب برای کار، باید شرایط خاص خود را در نظر بگیرید. بنابراین انتخاب نوع مورد نیاز برای کار در شرایط بارهای سنگین یا متوسط ​​امکان پذیر خواهد بود.

- برای قطر شفت کم و بارهای نسبتاً کم، خرید بلبرینگ های توپی ضروری است و برای بارهای بزرگ از محصولات غلتکی که استفاده بهینه دارند استفاده می شود.

- هنگامی که به طور انحصاری به بارهای محوری می رسد، مدل های رانش توپ یا مدل های غلتکی کروی انتخاب می شوند.

- در شرایط افزایش بار شعاعی، انتخاب رولبرینگ های استوانه ای که طراحی آن ها وجود فلنج را پیش بینی نمی کند، ضروری خواهد بود. به عنوان یک گزینه، از محصولات سوزنی نیز استفاده می شود.

- در زمان افزایش بارهای محوری، محصول رانش مناسب ترین راه حل در نظر گرفته می شود. برای بارهای یک جهت از سازه های تک ردیفی و برای دو جهت از سازه های دو ردیفه استفاده می شود.

- نوع ترکیبی بار شامل استفاده از محصولات مخروطی است که به خوبی با بارهای محوری و شعاعی بزرگ مقابله می کنند. این به دلیل شکل متفکرانه، مجموعه ای از ویژگی های فنی و ویژگی های طراحی آنها است.

- در صورت بروز مشکلات تکنولوژیکی (اغلب در مورد ناهماهنگی شفت و قسمت بدنه صحبت می کنیم) از مدل های کروی استفاده می شود. این انتخاب با این واقعیت توضیح داده می شود که طراحی آنها به صاف کردن تمام خطاهای احتمالی در واحدهای کاری کمک می کند.

ضرورت وجود بلبرینگ یا رولبرینگ

بنابراین، بلبرینگ و یاتاقان غلتکی قطعه ای ضروری برای یک واحد کاری است که به طور منظم تحت انواع مختلف بارهایی است که بر هاب تأثیر می گذارد.

هنگام انتخاب بلبرینگ یا رولبرینگ، همیشه توجه به ویژگی های طراحی و نوع بار مورد انتظار روی واحد ماشین یا کل تجهیزات به عنوان یک کل مهم است. از این گذشته ، بهره وری کل فرآیند کار به طور مستقیم به این عامل بستگی دارد. یک محصول نادرست انتخاب شده تأثیر منفی بر عملکرد تجهیزات دارد و همچنین می تواند عامل اصلی خرابی تجهیزات باشد.

 

این فرق در بزرگی و ماهیت نیروی خاص است که بستگی به شرایط عملیاتی دستگاه، نصب خاص مدل و وجود ناهماهنگی دارد. همه اینها تأثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه دارد.

 

بلبرینگ استوانه ای چیست؟

تفاوت بین یک بلبرینگ استوانه ای در عناصر نورد است که مقاومت بیشتری در برابر بارهای محوری و شعاعی دارند. از نظر سرعت، تقریبا باً بلبرینگ توپی برابری می کنند. با این حال، هنگام کار با محور به دقت خاصی نیاز دارند.

کاربرد رولبرینگ های مخروطی

رولبرینگ های مخروطی یک نوع محبوب هستند که می توانند بارهای محوری را تحمل کنند. این مزیت با وجود شکل مخروطی اجسام و همچنین موقعیت خاص آنها توضیح داده می شود - آنها در یک زاویه نسبت به محور چرخش هستند.

 

توصیه ها برای انتخاب به این واقعیت خلاصه می شود که هر دو محصول تفاوت های طراحی قابل توجهی دارند. بنابراین، پاسخ به این سوال دشوار است که مدل های غلتکی یا توپی بهتر است؟ انتخاب یک مدل خاص به بار مورد مصرف بستگی دارد که تأثیر منفی بر تجهیزات عملیاتی خواهد داشت.

 

بنابراین، بلبرینگ و یاتاقان غلتکی قطعه ای ضروری برای یک واحد کاری است که به طور منظم تحت انواع مختلف بارهایی است که بر هاب تأثیر می گذارد. مجموعه وسیعی از دستگاه های مدرن به خریدار کمک می کند تا مناسب ترین راه حل را انتخاب کند که به طور کامل ویژگی های فنی تجهیزات خاص را برآورده کند.

بر خلاف بلبرینگ، رولبرینگ برای تحمل بارهای سنگین طراحی شده است. این یاتاقان ها عمدتاً در اطراف یک سیلندر قرار دارند که به این معنی است که این بلبرینگ قادر است بار را در یک منطقه بزرگ در حالی که بارهای سنگین را حمل می کند توزیع کند. همچنین بر خلاف بلبرینگ ها، رولربرینگ ها برای تحمل بارهای محوری طراحی نشده اند.

ویژکی های رولبرینگ

 

رولبرینگ ها در کاربردهایی که باید بارهای زیادی حمل شود، مانند تسمه نقاله که در آن غلتک ها باید بارهای شعاعی بزرگ را حمل کنند، استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، غلتک یک توپ نیست، بلکه یک شکل استوانه ای است، به طوری که تماس بین حلقه بیرونی و داخلی یک نقطه نیست، بلکه یک خط مستقیم است. بنابراین، تماس بیشتری نسبت به یاتاقان‌های ساچمه‌ای وجود دارد و بار در سطح بزرگ‌تری توزیع می‌شود و به یاتاقان‌های نورد اجازه می‌دهد تا بار بسیار سنگین‌تری را نسبت به بلبرینگ تحمل کنند. یکی از انواع بلبرینگ های غلتکی به نام بلبرینگ سوزنی معروف است که دارای قطر سیلندر بسیار کوچک است.

ویژگی های رولبرینگ

جهت استعلام قیمت در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید

.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر