تسمه های کارخانه آرد و سیلو
  • تسمه های کارخانه آرد و سیلوعکس شماره 1
  • تسمه های کارخانه آرد و سیلوعکس شماره 2
  • تسمه های کارخانه آرد و سیلوعکس شماره 3
  • تسمه های کارخانه آرد و سیلوعکس شماره 4
  • تسمه های کارخانه آرد و سیلوعکس شماره 5

تسمه های کارخانه آرد و سیلو

ﺷﻨﺎﺳﻪ:

4427

ﺑﺮﻧﺪ:

Megadyne

ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪی:

خانه
برای سفارش تماس بگیرید

تسمه های دستگاه والس و دیگر ماشین الات صنعت ارد و سیلو با برند های اپتی بلت (optibelt) المان - مگادین (megadyne) ایتالیا - تس (tes) چین قابل ارائه به شما مشتریان عزیز میباشد.

تسمه های کارخانه آرد و سیلو

انواع تسمه های تایمینگ، شیاری، لیفتینگ، نقاله، دو طرفه، الواتور مربوط به کارخانجات آرد و سیلو

شرکت دنیای صنعت طاها در زمینه تامین تسمه های دستگاه والس و دیگر ماشین آلات صنعت آرد و سیلو با انواع برندهای اپتی بلت آلمان، مگادین ایتالیا MEGADYNE، تس چین TES فعالیت دارد. شماره های فنی تسمه شرکت های آرد و سیلو به صورت زیر می باشد:

  • 16pk 1552 RPP 8
  • 12pk 1760 RPP 8
  • 24pk 1760 RPP 8
  • 12pk 1764 RPP14
  • 22DPL 1764

تسمه های نامبرده از نوع ترکیبی شیاری و تایمینگ میباشند و کاربرد خاصی دارد.

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله با روکش لاستیک و لایه های منجید با ضخامت مختلف و تعداد منجید بر حسب ضخامت و قدرت تسمه نقاله در صـنایع و معادن از جمله: شن و ماسـه، سیمان، گچ، آجر، کاشی سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه نقاله ساده بیشتر در ضـخامت 3, 5, 6, 8, 10 موجود می باشد که در صـنايع و معادن كاربرد دارد كه به کارخانه گچ، سیمان، آجر پزی، شن و ماسه، آرد و ... می توان اشاره داشت. تسمه نقاله 3 میل 1 لایه منجید، نوار نقاله 5 و 6 میلیمتر 2 لایه منجید، 8 و 10 میلیمتر 3 لایه منجيد دارا می باشد. تسمه نوار نقاله های دیگری با ضخامت بالاتر و بیشتر به نام کاتر پیلاری شناخته می شود. لاستیک روکش بالای تسمه نقاله قسمتی است که مـواد بر روی آن قرار می گيرد. اغلب کارخانه های آرد برای بالابرها از تسمه های به اصطلاح لاستیکی استفاده می کنند. این تسمه ها ترکیبی از الیاف پلیمری و لاستیکی می باشد که ضمن داشتن استحکام کششی، خاصیت چسبندگی به پولی (فلکه) فلزی محرک نیز دارند تا با استفاده از اصطکاک به وجود آمده حرکت دورانی پولی به حرکت خطی تسمه تبدیل شود. سرعت خطی تسمه به معنی مسافت طی شده به متر توسط تسمه یا قاشفک در عرض یک ثانیه می باشد.

 

 

برای تعیین تسمه به جز داشتن اطلاعاتی مثل قطر پولی محرک (فلکه بالایی) باید تا حدی جنس تسمه و ترکیباب آن را نیز بدانید. تسمه بالابر ترکیبی از انواع لاستیک و نیز الیاف پلیمری است که به صورت تار (الیاف طولی) و پود (الیاف عرضی) ساندویچ شده اند. معمولاً برای چسبندگی، پشت و روی تسمه، لاستیک و سپس به ترتیب یک لایه الیاف و یک لایه لاستیک است. با توجه به تعداد لایه های الیاف تسمه را نام گذاری می‌کنند. مثلاً می گوییم چهار لایه یا پنج لایه و غیره. بسته به خواسته ای که داریم می توانیم انواع مختلف تسمه را از نظر مواد استفاده شده در آن انتخاب نماییم:

 

تسمه بالابر ضد سایش ( تسمه الواتوری لاستیکی )

این نوع تسمه ها از لاستیک SBR ساخته می شود (Styrene Butadiene Rubber) که تا ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و برای مواد غیر روغنی و چربی استفاده می شود. برای تارهای الیافی طولی از پلی استر (Polyester) و برای پودها از پلی آمید (Polyamide) استفاده می شود. درصد کش آمدن این تسمه ها حدود ۱.۵ % است یعنی اگر نیرویی در محدوده طراحی به آن وارد نماییم به ازای هر متر حدود 1/5 سانتی متر افزایش طول خواهیم داشت و باید این موضوع را در طراحی رگلاژ تسمه ها در نظر بگیریم. در اغلب کارخانه های آرد از این نوع تسمه استفاده می شود.

 

 

تسمه بالابر ضد روغن

این نوع تسمه ها از لاستیک (Nitrile Butadiene Rubber) که تا ۸۰ سانتی گراد حرارت را تحمل می کند ساخته می شوند. لازم به ذکر است NBR در صنعت بسیار عام است و اکثر تسمه های انتقال قدرت و کاسه نمدها و غیره از این لاستیک ساخته می شوند.
الیاف پلیمری همچنان برای تار Polyamide و برای پود Polestar است. معمولاً در بالابرهای کارخانه های آرد از این نوع تسمه استفاده نمی شود.

 

تسمه های ضد جرقه (Anti – Static)

تسمه های ایمن و قابل استفاده در شرایط محیطی خاص.

 

 

تسمه های ضد حرارت و روغن (Hot oil & Fire Retard ant)

تسمه های خاص کارخانجات نان و شیرینی و تهیه غذای صنعتی 

 

تسمه های سفید ( تسمه پلی آمید و پلی استر )

از جنس NBR و به رنگ سفید و با لایه های Polyamide و Polyester برای مصرف خاص صنایع غذایی حساس استفاده می شود و به دلیل قیمت بالا در کارخانه های معتبر به کار برده میشوند.
تسمه هایی از جنس PVC نیز وجود دارند که در کارخانه های آرد ایران استفاده عام ندارد و معمولاً تسمه های چند لایه با الیاف پلی استر و پلی آمید و لاستیک SBR استفاده عامتری دارند.

 

 

نام گذاری فنی تسمه های بالابر

معمولاً مشخصه فنی تسمه بالابر را بعنوان مثال به صورت E P۶۳۰/۴ نشان می دهند. یعنی تار از جنس Polyester و پود از جنس Polyamide می باشد و استحکام کشش ۶۳۰kn/m است یعنی اگر عرض تسمه یک متر باشد ۶۳۰kn یا ۶۳۰۰۰kg را تحمل می کند , به عبارت بهتر و ساده تر هر سانتیمتر عرض تسمه ۶۳۰kg را تحمل می کند. یعنی اگر عرض تسمه را ۲۰ سانتیمتر بگیریم این استحکام بیست برابر خواهد شد. عدد بعدی پس از ممیز (Slash) یعنی ۴ تعداد لایه های EP می باشد , یعنی چهار لایه پلیمری در این تسمه وجود دارد. برخی موارد این شماره فنی دنباله هم دارد مثل: ۲ + ۲ NBR یعنی جنس لاستیکهای مورد استفاده در این تسمه NBR و ضخامت لاستیک پشت و روی تسمه 2mm می باشد.

 

 

floor-belts