قیمت انواع بلبرینگ صنعتی

قیمت انواع بلبرینگ صنعتی

دنیای صنعت طاها  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 24

بلبرینگ ها که در بسیاری از ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند، جزء مهم بسیاری از مکانیسم ها هستند. هدف از ساخت بلبرینگ کاهش نیروی اصطکاک بین قطعات دوار و استاتیک است. شما می توانید برای استعلام قیمت انواع بلبرینگ صنعتی و حرید بلبرینگ صنعتی با ما تماس بگیرید.

 

قیمت انواع بلبرینگ صنعتی

بلبرینگ های صنعتی جزء لاینفک انواع تجهیزات کارخانه ها هستند. که شما می توانید انواع مختلف آن را در مجموعه کامل دنیای صنعت طاها تهیه کنید. انواع بلبربنگ های صنعتی بسته به اهداف خاص استفاده در مدل های مختاف تولید می شوند. دامنه کاربرد بلبرینگ گسترده است و شامل صنایع خودروسازی، متالورژی و انرژی، پتروشیمی، نساجی، کارخانه آرد، کشاورزی و معادن می شود

 

بلبرینگ ها چگونه کار می کنند؟

قطعات به عنوان بخشی از یک تکیه گاه (توقف) برای نگه داشتن شفت، محور و سایر سازه های متحرک با سطح مشخصی از صلبیت استفاده می شوند. مکانیسم کرآیی بلبرینگ بر پذیرش و انتقال بار از واحد متحرک به عناصر ثابت است. این قطعه همچنین موقعیت خود را در فضا ثابت می کند و حرکت خطی، غلتش یا چرخش با مقاومت کم را فراهم می کند.

انواع بلبرینگ صنعتی

 

بر اساس نوع بار:

  • رانش
  •  شعاعی
  •  ترکیبی

با تعداد ردیف های نورد:

  • تک
  •  دو
  •  چند ردیف

 

بر اساس نوع عنصر نورد:

  • توپی
  •  غلتکی

بسته به ویژگی های طراحی قطعات کشویی و نورد متمایز می شوند. این طبقه بندی اصلی ترین است.

قیمت انواع بلبرینگ صنعتی

 

کاربرد و ویژگی های بلبرینگ های صنعتی

ویژگی ها، انواع و کارآیی بلبرینگ های کشویی:

 

مدل کشویی به شکل بدنه با سوراخ استوانه ای ساخته شده است که یک بوش در آن قرار داده شده است. فضای بین سوراخ بوشینگ و شفت امکان چرخش آزادانه شفت را فراهم می کند. اصطکاک زمانی رخ می دهد که سطوح جفت شونده سر می خورند.

 

ü      توانایی کار تحت شوک یا لرزش

ü      راندمان با قطر شفت بزرگ

ü      سرعت چرخش بالا

تغییرات مختلف قطعات در شکل سوراخ، تعداد سوپاپ های روغن و امکان تنظیم متفاوت است. اغلب در مهندسی مکانیک از بلبرینگ های کشویی استفاده می شود و گزینه های لازم را با توجه به تمام پارامترها انتخاب می کنند.

 

ویژگی ها، انواع و کارآیی بلبرینگ های نورد

اجزای این بلبرینگ از 2 حلقه، یک جداکننده و عناصر نورد تشکیل شده است. جداکننده اجساد را در فاصله معینی نگه می دارد و حرکت آنها را در امتداد مسیرهای حرکت هدایت می کند. تفاوت اصلی کاهش سایش به دلیل کاهش تلفات انرژی در اثر اصطکاک است.

غلتک و بلبرینگ از انواع اصلی این زیر گروه هستند. اجزای توپ برای استفاده در شرایط بار سبک مناسب هستند، اما برای قطرهای بزرگ بهتر است قسمت غلتکی استفاده شود.

مدل های مختلف بلبرینگ صنعتی

هنگام انتخاب بلبرینگ های صنعتی، مهم است که بدانیم چه باری را تحمل می کنند. شرکت تولید کننده چنین محصولاتی باید این پارامتر را مشخص کند. انواع مدل های زیر برای فروش موجود است:

 

- شعاعی طراحی شده برای بارهای عمود بر محور چرخان

- محوری دریافت بارهای هدایت شده در امتداد محور شفت

- رانش شعاعی این قطعات می توانند تحت شرایط بار مختلط کار کنند.

 بلبرینگ های خود تنظیم در یک دسته خاص گنجانده می شوند که قادر به جبران تغییر شکل یا شیب شفت در محدوده های خاص هستند. همچنین، هنگام ارسال درخواست خرید برای خرید قطعات، باید شرایط دما و سرعت استفاده بلبرینگ را بدانید. این ویژگی ها در هنگام انتخاب نقش مهمی دارند. اگر سرعت چرخش شفت بالاتر از مقدار طراحی آن باشد، حتی بهترین بلبرینگ وارداتی نیز دوام زیادی نخواهد داشت.

 

تفاوت انواع بلبرینگ ها در چیست

اختلاف بین مدل های نورد و کشویی در نوع عملکرد آن ها است. بلبربنگ نورد بر روی اصطکاک عمل می کند و در مقایسه با بلبرینگ کشویی، به دلیل سطح تماس کوچک، اتلاف انرژی را کاهش می دهد.

 

انواع، مزایا و معایب بلبرینگ های نورد

 

ساخته شده از حلقه ها و توپ ها یا غلتک هایی که در امتداد ناودان می چرخند. برای جلوگیری از مسدود شدن المان ها توسط جداکننده ها از هم جدا می شوند.

دو مدل یاتاقان های نورد وجود دارد:

 بسته  که دارای درب است و نیازی به نگهداری ندارد.

باز که مستعد تماس با اجسام خارجی است که می تواند باعث خرابی شود.

از مزایای این نوع می توان به عمر طولانی و سایش کم در هر سرعتی اشاره کرد. نقطه ضعف اصلی آن سر و صدای زیاد هنگام کار است.

 

انواع ، مزایا و معایب بلبرینگ های کشویی

 

این یک محفظه با یک شکاف است که روان کننده و بوش در آن قرار می گیرند. اصطکاک زمانی رخ می دهد که قطعات جفت شونده لغزنده می شوند.

 

از مزایای بلبرینگ کشویی می توان به عملکرد تقریبا بی صدا و قیمت پایین آن  اشاره کرد.

 معایب شامل نیاز به نگهداری و عمر کوتاه است.

 

تماس با ما

 

شرکت دنیای صنعت طاها امکان سفارش بلبرینگ های صنعتی  را با شرایط مقرون به صرفه فراهم می کند. کاتالوگ بلبرینگ ها در وب سایت ما موجود است که مشاوران به شما کمک می کنند تا در آن جستجو کنید.

جهت استعلام  لیست قیمت انواع بلبرینگ صنعتی در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر