خرید بلبرینگ صنعتی

خرید بلبرینگ صنعتی

دنیای صنعت طاها  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 26

بلبرینگ های صنعتی جزء لاینفک دستگاه های صنعتی هستند. انواع مختلف بلبرینگ بسته به اهداف خاص در انواع مختلفی کاربرد دارند. دامنه کاربرد بلبرینگ و رولبرینگ گسترده است و شامل صنایع نساجی، فولاد، صنایع غذایی و پتروشیمی می باشد.

خرید بلبرینگ صنعتی

بلبرینگ های صنعتی به معنای یاتاقان‌های لغزشی هستند که با حداکثر دقت تولید می‌شوند و با محافظت بیشتر در برابر گرد و غبار، خاک و رطوبت مشخص می‌شوند. همانطور که از نام آن پیداست اینگونه قطعات کاربرد خود را در تمامی زمینه های صنعتی پیدا کرده اند و نیازهای لازم را برآورده می کند.

با توجه به تنوع پیکربندی‌های بلبرینگ های صنعتی، می‌توان آن‌ها را طوری طراحی کرد که فقط بارهای شعاعی یا محوری را تحمل کنند. هنگامی که بار در دو جهت به طور همزمان اعمال می شود، می توان از بلبرینگ تماس زاویه ای استفاده کرد.  برای ساده‌تر کردن روش انتخاب بلبرینگ، طبقه‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال، بر اساس شکل عناصر نورد، که می‌تواند توپی یا غلتکی باشد، یا بر اساس تعداد آنها، یعنی تک ردیف، دو ردیف و غیره انتخاب شوند.

 

کاربرد بلبرینگ های صنعتی

بلبرینگ ها را می توان برای معدن (آسیاب، کوره، تجهیزات مرتب سازی و غیره)، کشاورزی (تراکتور و سایر تجهیزات کشاورزی)، مواد غذایی (تجهیزات برای پردازش گوشت، بطری سازی نوشیدنی ها و غیره) ساخت. به عنوان مثال، در متالورژی، آنها را می توان در ماشین هایی که فولاد ریخته گری می کنند بکار برد. آنها همچنین در پمپ های گریز از مرکز ضروری هستند و اساس دمنده های پیستونی هستند که برای تولید و پالایش روغن استفاده می شوند.

کاربرد تسمه صنعتی

مزایا و معایب بلبرینگ های صنعتی

بر خلاف بلبرینگ های حجیم، بلبرینگ صنعتی در بیشتر موارد نیازی به تنظیم در حین کار ندارند. یکی از معایب نسبی چنین محصولاتی را می توان قیمت بالا در نظر گرفت. اغلب آنها همچنین در صورت فرسودگی قطعات جداگانه قابل تعمیر نیستند، و نیاز به تعویض کامل با یک قطعه جدید دارند. جستجو برای قطعات یدکی مناسب گاهی اوقات زمان زیادی طول می کشد. این اغلب به دلیل عدم وجود قطعات اصلی در فروش است. در چنین مواردی، بهترین راه تهیه یک یاتاقان بلبرینگ جدید است.

 

انواع بلبرینگ:

مدل های بلبرینگ بر اساس نوع بار:

·         رانش

·         شعاعی

·         ترکیبی

اشکال مختلف بلبرینگ ها براساس تعداد ردیف های نورد:

·         تک ردیفی

·         دو ردیفه

·         چند ردیف

اقسام بلبرینگ بر اساس نوع عنصر نورد:

·         بلبرینگ توپی

·         بلبرینگ غلتکی

گونه های بلبرینک بسته به ویژگی های طراحی:

·         قطعات کشویی

·          نورد

متمایز می شوند.

انواع بلبرینگ موجود در بازار

انواع بلبرینگ صنعتی

کار اصلی و ویژگی های بلبرینگ های صنعتی

مدل کشویی به شکل بدنه با سوراخ استوانه ای ساخته شده است که یک بوش در آن قرار داده شده است. فضای بین سوراخ بوشینگ و شفت امکان چرخش آزادانه شفت را فراهم می کند. اصطکاک زمانی رخ می دهد که سطوح جفت شونده سر می خورد.

 

ویژگی های قطعات عبارتند از:

·         توانایی کار تحت شوک یا لرزش

·         راندمان با قطر شفت زیاد

·         سرعت چرخش بالا

مدل های مختلف قطعات در شکل سوراخ، تعداد سوپاپ های روغن و امکان تنظیم متفاوت است. اغلب، مدل های کشویی در مهندسی مکانیک استفاده می شود و نوع بلبرینگ صنعتی را با توجه به تیاز و دستگاه صنعتی موجود انتخاب می کنند.

 

خصوصیات یاتاقان های نورد

این نوع از بلبرینگ های صنعتی از 2 حلقه، یک جداکننده و عناصر نورد تشکیل شده است. جداکننده اجسام را در یک فاصله معین نگه می دارد و حرکت آنها را در امتداد مسیرهای حرکت هدایت می کند.

چرا بلبرینگ صنعتی به روغن کاری نیاز دارد؟

کاهش سایش  به دلیل کاهش تلفات انرژی در اثر اصطکاک است بسیار مهم می باشد .

روان کننده یک لایه روغن بین اجزای فلزی ایجاد می کند و از تماس آنها جلوگیری می کند. استفاده از روان کننده باعث افزایش مقاومت در برابر سایش قطعات و کاهش میزان سر و صدا در حین کار می شود. مزیت اصلی روان کننده اثر ضد خوردگی آن است.

اگر بلبرینگ صنعتی ضعیف کار کند، باید تعویض شود. بلبرینگ های صنعتی کوچک معمولاً مادام العمر روغن کاری می شوند و دوام آنها پس از روغن کاری مجدد، تضمین نمی شود. بسیاری از یاتاقان ها و بلبرینگ های صنعتی با اندازه متوسط ​​تا بزرگ را می توان در حین کار روغن کاری کرد یا به طور مداوم روغن کاری شوند.

برای پردازش اجزاء از گریس استفاده می شود. که محاقظ در برابر عوامل خارجی می باشد و عمر طولانی بلبرینگ را طولانی می کتد. در شرایط عملیاتی عادی، یک دوره روغن کاری مجاز است، اما در شرایط شدید با بارهای زیاد، روان کننده باید به طور دوره ای تعویض شود.

روغن کاری بلبرینگ

بابرینگ صنعتی اصلی چه خصوصیاتی دارد؟

یک بلبرینگ صنعتی استاندارد از دو حلقه تشکیل شده است که دارای یک سوراخ استوانه ای از حلقه داخلی و سطح بیرونی حلقه بیرونی است که نصب و جداسازی قطعات را ساده می کند. ابعاد اصلی عبارتند از قطر سوراخ، قطر بیرونی و عرض. معمولاً عرض حلقه ها یکسان است، اما به عنوان مثال، برای یاتاقان های مخروطی می تواند متفاوت باشد. بیشتر بلبرینگ های صنعتی آب بندی می شوند، یعنی با واشر محافظ یا مهر و موم لاستیکی تولید می شوند.

در اندازه های مختلف از میلی متر تا متر برای بارهای مختلف، سرعت چرخش و ... تولید می شوند.

ویژگی بلبرینگ های شعاعی

رایج ترین بلبرینگ های صنعتی، بلبرینگ های شعاعی هستند که با 6 شروع می شود و شامل 3 یا 4 رقم می شود، مثلاً 6200. آنها کاملاً همه کاره هستند، در مقادیر زیاد تولید می شوند و تقریباً در همه جا استفاده می شوند. همچنین بلبرینگ های صنعتی تماسی زاویه ای و غلتکی و غیره وجود دارد. یاتاقان های کشویی به ندرت یاتاقان های صنعتی نامیده می شوند.

یاتاقان‌های صنعتی معمولی دارای حلقه‌ها و عناصر نورد (گلوله یا غلتک) از فولاد هستند. بلبرینگ های هیبریدی با عناصر نورد سرامیکی و یاتاقان های تمام سرامیکی وجود دارد.

چگونه یک بلبرینگ صنعتی نصب کنیم؟

لازم است هر دو حلقه آن را ثابت کنید تا بتوانند آزادانه نسبت به یکدیگر بچرخند. به طور معمول، حلقه داخلی روی شفت و حلقه بیرونی در سوراخی در محفظه یا سوکت قرار می گیرد. حلقه مربوطه با نیرو یا گرما فشرده می شود یا توسط قطعات روی نخ بسته می شود.

خرید بلبرینگ صنعتی از دنیای صنعت طاها

برای تهیه انواع بلبرینگ های تخصصی جهت دستگاه های صنعتی با مجموعه دنیای صنعت طاها تماس بگیرید. کارشناسان فروش با مهارت کامل شما را در انتخاب نوع بلبرینگ مورد نیاز دستگاه تان یاری می رسانند.

جهت استعلام قیمت در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر